سایت مرجع در و پنجره دو جداره ، پنجره یو پی وی سی ، پنجره آلمینیوم ، پروفیل یو پی وی سی، شیشه دو جداره، شیشه سه جداره، درب و پنجره upvc ، نما، ساختمان

سایت مرجع درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی، پروفیل پنجره upvc و پنجره آلومینیوم

سایت مرجع پنجره دوجداره upvc، پنجره upvc، پنجره یو پی وی سی، پنجره دو جداره، درب و پنجره دوجداره، درب و پنجره یو پی وی سی، ماهانه بیش از ده هزار بازدید دارد.

درب اتوماتیک

بانک موبایل شرکت های درب و پنجره

بانک ایمیل شرکت های درب و پنجره

اطلاعات نصاب درب و پنجره

تبلیغات در سایت صنف درب و پنجره

آخرین اخبار سایت

عضویت در خبرنامه سایت

با عضویت در خبرنامه وب سایت سه جداره از آخرین اخبار منتشر شده صنف درب و پنجره و ساختمان با خبر شوید

نقش مهم اندازه‏ گیری در ساخت پنجره

اشخاصی که جهت اندازه گیری محل نصب در و پنجره ها به کار گرفته می شوند باید افرادی

تحصیلکرده و دارای نگاهی دقیق در طراحی و توجه به هارمونی نمای ساختمان باشند.

دقت در اندازه گیری

گاهی اوقات شخص اندازه‌ گیر در اثر تکرار نگاه به متر، اندازه‌های نزدیک و مشابه به یکدیگر را (مانند عدد 1025 میلی‌متر با 1250 میلی‌متر) اشتباه می‌کند. برای جلوگیری از این اشتباه بهتر است همیشه در هنگام خواندن متر ابتدا اندازه را به سانتی‌متر بخوانید یعنی 102 سانتی‌متر و سپس نگاه کنید چند میلی‌متر از 102 رد شده است و آن گاه عدد 5 میلی‌متر را در کنار 102 بنویسید که می‌شود  5 - 102  که بدین صورت امکان اشتباه در اندازه خوانی کمتر خواهد شد.

اندازه ‌گیر باید برای جلوگیری از اشتباه در اندازه‌ گیری عرض و ارتفاع پنجره ها به برخی نکات توجه داشته باید در همه پنجره ها ابتدا عرض و سپس ارتفاع را اندازه گیری کند. در هنگام نوشتن اندازه‌ها نیز ابتدا عرض و سپس ارتفاع را یادداشت کنید تا عوض شدن عرض و ارتفاع باعث اشتباه نشود .

باید هم عرض و هم ارتفاع را از سه نقطه اندازه گیری کند  . در عرض پنجره  به ترتیب از گوشه راست ، مرکز و گوشه چپ اندازه گیری و اندازه ها را یادداشت کند  پس از کنترل هر سه ابعاد اندازه‌گیری شده با هم، معمولا کوچکترین ابعاد برداشت شده را ملاک عمل قرار می دهند. در ارتفاع نیز به همین ترتیب از پایین به بالا عمل می کنیم .

 معمولا اندازه وسط فریم را نسبت به دو اندازه پایین و بالا ترجیح می‏دهیم زیرا تجربه نشان داده است که در هنگام ساخت و نصب فریم‌های انتظار که پنجره قرار است روی آن‌ها نصب شوند حدود 5 میلی‌متر در قسمت وسط عرض کمتر می باشد و این فریم ها از قسمت وسط به سمت داخل شکم می‏دهند. در نتیجه اندازه وسط معمولا کوچکترین انداژ می باشد .

دقت اندازه‏گیر در طرح بازشوها

درمعماری‌های جدید از سقف کاذب و گچبری‏های مختلف در آشپزخانه، اتاق‏ها یا سالن پذیرایی در بالای پنجره به شکل‏های مختلف استفاده می‏شود. مانند محل نصب پرده دربالای پنجره‏های اتاق‏های خواب و پذیرایی ، برای پوشاندن میل پرده‌ها و همچنین در آشپزخانه‌ها جهت شکست در طراحی سقف و نورپردازی .

اجرای تمام این مراحل ممکن است بعد از اندازه‏گیری جهت ساخت پنجره ها صورت گیرد.

به همین جهت باید از مهندس پروژه در مورد احتمال اجرای این موارد سوال شود که آیا طراحی در مورد محل نصب پرده‏ها یا پایین آمدن سقف انجام شده یا خیر. پس از اطمینان از آخرین طراحی‏ها و تغییرات، اندازه‏گیری را آغاز نمایند و چنانچه مهندس پروژه تغییرات طراحی خود را اعلام کرد، با در نظر گرفتن کتیبه در بالای پنجره باید از گیر کردن بازشو ها به گچ بری ها جلوگیری کرد. 

یکی دیگر از مواردی که مرتبا باعث گرفتاری می‏شود، آشپزخانه‏ های پروژه است. در اکثر موارد هنگامی که اندازه‏ گیر وارد آشپزخانه می‏شود (بیشتر در مورد پروژه‏های نوسازی) هنوز کابینت، سینک و شیرآب نصب نشده است و به همین دلیل بازشوی پنجره‏ها را طوری طراحی می‏کنند که پس از نصب، لنگه بازشو با علم شیر برخورد می‏کند .

باید در هنگام اندازه‏گیری به این موارد توجه کامل صورت گیرد  و از مهندس ساختمان در این خصوص پرسیده و سپس طراحی شود.

مطالب این صفحه را به اشتراک بگذارید

scroll back to top


تمامی حقوق این وب سایت برای شرکت پارس رایان صنعت محفوظ بوده و استفاده از تمامی مطالب و مقالات آن، تنها با لینک به مطلب و یا لینک به وب سایت سه جداره بلامانع است.

Copyright © 2012. All Rights Reserved.


لطفا مارا در گوگل محبوب کنید