سایت مرجع در و پنجره دو جداره ، پنجره یو پی وی سی ، پنجره آلمینیوم ، پروفیل یو پی وی سی، شیشه دو جداره، شیشه سه جداره، درب و پنجره upvc ، نما، ساختمان

سایت مرجع درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی، پروفیل پنجره upvc و پنجره آلومینیوم

سایت مرجع پنجره دوجداره upvc، پنجره upvc، پنجره یو پی وی سی، پنجره دو جداره، درب و پنجره دوجداره، درب و پنجره یو پی وی سی، ماهانه بیش از ده هزار بازدید دارد.

درب اتوماتیک

بانک موبایل شرکت های درب و پنجره

بانک ایمیل شرکت های درب و پنجره

اطلاعات نصاب درب و پنجره

تبلیغات در سایت صنف درب و پنجره

آخرین اخبار سایت

عضویت در خبرنامه سایت

با عضویت در خبرنامه وب سایت سه جداره از آخرین اخبار منتشر شده صنف درب و پنجره و ساختمان با خبر شوید

تخریب گران ترین و بزرگ ترین خانه شهر تهران

قرار است یک خانه تاریخی و ارزشمند دیگر در تهران تخریب و سپس به برجی 9 طبقه و با کاربری تجاری، اداری و مسکونی تغییر کاربری دهد. خانه ای که با وسعت 11543 متر مربع یعنی بیش از یک هکتار بعنوان “بزرگترین خانه تهران” لقب گرفته است. آن هم در یکی از گرانترین نقاط شهر یعنی خیابان جردن (آفریقا). این خانه مشهور به “کاخ ثابت پاسال” می باشد.

معماری این بنا از قصر “لو پتی تریانون” یکی از کاخ های جانبی ورسای در فرانسه کپی برداری شده است و اشیاء بکار رفته در آن بسیار ارزشمند است که قبل از انقلاب به روایتی حدود 15میلیون دلار قیمت گذاری شده بود.

معماری این خانه از قصر "لو پتی تریانون" در ورساي فرانسه الگو گرفته شده است و در کتاب معماران تباهي، ج3، ص 45 در مورد "کاخ ثابت پاسال" آمده است: خانه مشهور به کاخ ثابت پاسال در کوچه ناهید در ابتدای بلوار آفریقا واقع است. این خانه به مساحت بیش از یک هکتار "گران ترین و بزرگ ترین خانه شهر تهران" بوده است. دكوراسيون اين خانه را همان دكوراتوري انجام داده بود كه مسئول تداركات چادرهاي سلطنتي در تخت جمشيد بود.

پرده هاي اين خانه را از بلژيك آورده بودند و درهاي آن متعلق به يك قصر فرانسوي بود. دستگيره ها را هم از روي يك مدل مربوط به يكصد سال پيش و به صورت اختصاصي براي خانه ثابت ساخته بودند.

در کتاب من و فرح پهلوي، اسكندر دلدم،  3 جلد، تهران، گلفام و به آفرين، 1377، ج 3: ص 1323 آمده است که: مردم تهران آن خانه را قصر سنگي مي ناميدند.

بخش عمده فضای سبز و درختان این خانه یک هکتاری در سالهای اخیر خشک شده و از بین رفته است. به گزارش خبرنگار معماری نیوز این کاخ در آستانه تخریب قرار دارد و قرار است گودبرداری عظیمی در این خانه تاریخی برای ساخت یک مجتمع عظیم تجاری توسط یکی از سرمایه داران بزرگ تهران (با نام محفوظ)  که این روزها همه جا را تبدیل به «مال» می کند، آغاز شود.

این کاخ اما این روزها حال خوشی ندارد. پس از انقلاب این کاخ صاحبان متعددی به خود دید و عموما تردد در آن با کاربری خاص اداری صورت می گرفت.

مشخص نیست در طرح تفصیلی جدید بر چه اساس کاربری یک «کاخ» که یک «اثر تاریخی با ارزش» بوده، به یکباره به پهنه تجاری، اداری تغییر می کند و شهرداری تهران، کمیسیون ماده 5 و شرکت مهندس مشاور طرح تفصیلی، بایستی به این موضوع پاسخ دهند.

علاوه بر این منتظر توضیح سازمان میراث فرهنگی هستیم تا ببینیم که آیا اساسا سازمان میراث فرهنگی از وجود این اثر معماری تاریخ معاصر در شهر تهران اطلاعی داشته و این اثر به ثبت میراث رسیده است یا نه ؟!

همچنین اگر کسی چنین استدلال کند که "ثابت پاسال" فردی طاغوتی بوده و نباید اثری از وی باقی بماند، پس باید کاخ های نیاوران، سعد آباد، مرمر، شمس، تخت جمشید، پاسارگاد و همه آثار شاهان و سلاطین را نابود کرد. طبیعی است که هیچ عاقلی چنین نمی اندیشد و با حفظ آثار طاغوت به نسل آینده اجازه دیدن و اندیشیدن در تاریخ گذشته اش را می دهد.

مطالب این صفحه را به اشتراک بگذارید

scroll back to top

نظرات   

 
0 #1 طراحی نما کامپوزیت 1393-10-06 15:47
تخریب آن واقعا مایه تاسف است...
ورق کامپوزیت
بازگو کردن
 

خدمات درب و پنجره

  1. درخواست نصب
  2. درب و پنجره upvc
  3. تعویض درب و پنحره
برای درخواست نصب درب پنجره فرم زیر را پر کنید
درب و پنجره دو جداره upvc
تعویض درب و پنحره المینیوم به درب و پنجره Upvc با بهترین اجناس و یراق و پشتیابنی تضمینی
next
prev


تمامی حقوق این وب سایت برای شرکت پارس رایان صنعت محفوظ بوده و استفاده از تمامی مطالب و مقالات آن، تنها با لینک به مطلب و یا لینک به وب سایت سه جداره بلامانع است.

Copyright © 2012. All Rights Reserved.


لطفا مارا در گوگل محبوب کنید