سایت مرجع در و پنجره دو جداره ، پنجره یو پی وی سی ، پنجره آلمینیوم ، پروفیل یو پی وی سی، شیشه دو جداره، شیشه سه جداره، درب و پنجره upvc ، نما، ساختمان

سایت مرجع درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی، پروفیل پنجره upvc و پنجره آلومینیوم

سایت مرجع پنجره دوجداره upvc، پنجره upvc، پنجره یو پی وی سی، پنجره دو جداره، درب و پنجره دوجداره، درب و پنجره یو پی وی سی، ماهانه بیش از ده هزار بازدید دارد.

درب اتوماتیک

بانک موبایل شرکت های درب و پنجره

بانک ایمیل شرکت های درب و پنجره

اطلاعات نصاب درب و پنجره

تبلیغات در سایت صنف درب و پنجره

آخرین اخبار سایت

عضویت در خبرنامه سایت

با عضویت در خبرنامه وب سایت سه جداره از آخرین اخبار منتشر شده صنف درب و پنجره و ساختمان با خبر شوید

شرایط موجود صنعت ساختمان دست اندرکاران امر را بر آن داشت تا نسبت به آسیب شناسی وضعیت صنعت ساختمان بررسی هایی را انجام دهند. وزارت راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان، انبوه سازان و سازمان نظام کاردانی ساختمان سعی در آسیب شناسی شرایط موجود داشته اند و البته به نتایج قابل قبولی هم در این زمینه دست یافته اند. این درحالی است که حضور تولید کننده یا سازنده حرفه ای و پاسخگو در حوزه ساختمان از جمله موارد مطرح شده به عنوان راهکار تاثیرگذار از سوی دست اندرکاران امر بوده است. در سال های اخیر شاهد ساخت ساختمان هایی هستیم که متاسفانه از کیفیت بالایی برخودار نیستند و فاکتور حفظ ایمنی و امنیت ساکنین در آن دیده نشده است؛ حتی نظر برخی از کارشناسان و بخصوص شهرسازان بر این است که سازندگان با ساختن ساختمان های بی کیفیت و ناپایدار در تولید بافت فرسوده نقش بسزایی داشته اند.

برای داشتن تولید کننده پاسخگو نیاز به وجود زیرساخت هایی است، چراکه براساس نظر برخی از کارشناسان این حوزه، زیرساخت های لازم برای حضور تولید کننده پاسخگو وجود ندارد.

کارشناسان مسکن معتقدند است در شرایط فعلی هر فردی کار خود را انجام می دهد، بطوریکه ناظر، سازنده و کارفرما هر کدام حکومت خودشان را دارند؛ حتی سازمان های مرتبط با این حوزه هم وظایف قانونی خود را بطور کامل انجام نمی دهند و تا حدودی انحصارگرایانه عمل می نمایند. از جمله این سازمان ها، نظام مهندسی ساختمان بوده که در این سال ها تا حدودی از وظایف قانونی خود خارج شده و یا رفتارهای منحصر گرایانه دارد. با این وجود شواهد حاکی از آن است که سازمان نظام کاردانی ساختمان هم به دلیل برخی از قوانین نامناسب به طور کامل از این دایره خارج شده است.

حال در این شرایط این سوال به وجود می آید، با وجود اینکه یک از حلقه های زنجیره ساختمان به یکدیگر متصل نیستند و هر حلقه ای فعالیت مجزایی دارد، سازنده پاسخگو کدامیک از سازمان ها یا انجمن های نامبرده هستند؟

طبق نظر کارشناسان مسکن مجموعه عوامل یاد شده، همگی سازنده یک ساختمان هستند که همچون یک زنجیره به هم متصل شده اند، اما متاسفانه در شرایط کنونی هیچ یک از این عوامل در مراحل اجرای پروژه های ساختمانی با یکدیگر هماهنگ نیستند؛ به همین دلیل  چطور می توان انتظار داشت پاسخگویی آن هم به صورت کامل و حرفه ای در صنعت ساختمان صورت گیرد و بهره برداران از این مزیت برخوردار شوند. طبیعی است زمانی که در یک گروه انسجام وجود ندارد، هر سازنده ای تنها در حوزه و حدود اختیارات خود پاسخگو خواهد بود. باید به این نکته کلیدی توجه داشت که ساختمان یک مجموعه ای از نیروهای خدمات فنی و مهندسی است که احداث می شود و کلمه ایمن و استاندارد باید شامل کل مراحل اجرای یک پروژه ساختمانی شود.

همچنین باید به این نکته اشاره کرد ساختمان سازی یک زنجیره است و نمی توان ساختمان مهندس محور داشت. بر اساس قانون نظام مهندسی، ساختمان مجموعه ای از معماران تجربی، کاردان های فنی و نهایتا مهندسان است؛ درنتیجه برای پاسخگو بودن باید در این زنجیره ساخت و ساز نقش هر بخشی کاملا تبیین شود تا بتوان با اطمینان خاطر گفت ساختمان ایمن و استاندارد در کشور وجو دارد.

اکنون با تشکیلات مدیریتی جدید در صنعت ساختمان شاهد ظهور تفکرات خوبی در این زمینه هستیم که اگر این تفکرات بتواند مانع بعضی از رانت بازی ها و مافیا در این حوزه شود، می توان این امید را داشت که ساختمان با ساختار اصلی خودش انطباق یابد.

برای دستیابی به این مهم، باید اولا زنجیره ساخت و ساز و نیروی انسانی به هم متصل شوند، ثانیا تشکیلاتی باشد که بتواند پاسخگوی فعالیت های صورت گرفته توسط این مجموعه باشد؛ اگر چنین شرایطی بوجود آید می توان گفت که پاسخگویی در صنعت ساختمان شکل گرفته است.

مطالب این صفحه را به اشتراک بگذارید

scroll back to top

خدمات درب و پنجره

  1. درخواست نصب
  2. درب و پنجره upvc
  3. تعویض درب و پنحره
برای درخواست نصب درب پنجره فرم زیر را پر کنید
درب و پنجره دو جداره upvc
تعویض درب و پنحره المینیوم به درب و پنجره Upvc با بهترین اجناس و یراق و پشتیابنی تضمینی
next
prev


تمامی حقوق این وب سایت برای شرکت پارس رایان صنعت محفوظ بوده و استفاده از تمامی مطالب و مقالات آن، تنها با لینک به مطلب و یا لینک به وب سایت سه جداره بلامانع است.

Copyright © 2012. All Rights Reserved.


لطفا مارا در گوگل محبوب کنید