سایت مرجع در و پنجره دو جداره ، پنجره یو پی وی سی ، پنجره آلمینیوم ، پروفیل یو پی وی سی، شیشه دو جداره، شیشه سه جداره، درب و پنجره upvc ، نما، ساختمان

سایت مرجع درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی، پروفیل پنجره upvc و پنجره آلومینیوم

سایت مرجع پنجره دوجداره upvc، پنجره upvc، پنجره یو پی وی سی، پنجره دو جداره، درب و پنجره دوجداره، درب و پنجره یو پی وی سی، ماهانه بیش از ده هزار بازدید دارد.

درب اتوماتیک

بانک موبایل شرکت های درب و پنجره

بانک ایمیل شرکت های درب و پنجره

اطلاعات نصاب درب و پنجره

تبلیغات در سایت صنف درب و پنجره

آخرین اخبار سایت

عضویت در خبرنامه سایت

با عضویت در خبرنامه وب سایت سه جداره از آخرین اخبار منتشر شده صنف درب و پنجره و ساختمان با خبر شوید

متولی نظارت بر قیمت‌گذاری نداریم

۱۳۹۳/۰۵/۱۱

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران بر این باور است: مشاوره و راهنمایی‌های مشاوران املاک بر نیمی از معاملات مسکن تأثیرگذار است.

 

حسام عقبایی درباره تأثیرگذارترین عوامل موجود بر قیمت مسکن اظهار کرد: 50 درصد قیمت مسکن به مشاوره‌های مشاوران املاک و نیمی دیگر به عوامل دیگر همچون شاخص‌های حکومت، دلار، ارز و وضعیت اقتصادی کشور بستگی دارد.

 

به گفته وی نقش سوداگرانه سودجویان مسکن، نوسانات قیمتی بازار سیاسی و اقتصادی کشور در قیمت‌گذاری مسکن نیز بی‌تأثیر نیست.

 

مشاوران املاک فاقد پروانه کسب، سودجویی می‌کنند

 

عقبایی تأکید کرد: برخی سودجویی‌های بازار مسکن که گفته می‌شود از سوی مشاوران املاک صورت گرفته است، توسط دفاتر مشاور املاک فاقد پروانه کسب صورت می‌گیرد که تلاش می‌شود با انگیزه افزایش میزان و مبلغ معامله سودجویی مسکن صورت گیرد.

 

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران درباره درصد دخالت و تأثیرگذاری مشاوران املاک بر قیمت مسکن گفت: انگیزه مالی، بیشترین دلیل سودجویی یا کسب سود توسط مشاوران املاک است که به نظر نمی‌رسد درصد سودها چندان تأثیرگذار باشد.

 

احتمال تخلف صنفی میان 12 هزار مشاور املاک تهرانی

 

به گفته وی به طور قطع تخلف صنفی در صنف مشاوران املاک با دامنه 124 هزار واحد صنفی در کشور و 12 هزار مشاور املاک دارای پروانه کسب در تهران وجود دارد.

 

تهران یکی از پرچالش‌ترین شهرها در قیمت‌گذاری مسکن

 

عقبایی با بیان اینکه تهران به عنوان یکی از پرچالش‌ترین شهرها در امر قیمت‌گذاری مسکن شناخته می‌شود، اظهار کرد: هنوز ارگان یا سازمان ویژه‌ای متولی نظارت بر قیمت مسکن نیست.

 

عقبایی تأکید کرد: آنچه بیش از هر چیز مانع نظارت مستقیم دولت یا ارگان‌ها بر قیمت‌گذاری هر متر خانه می‌شود اصل حاکمیت مردم بر اموال خود است که به صورت حقوقی و شرعی حق با مالک است.

 

متولی نظارت بر قیمت‌گذاری مسکن نداریم

 

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران افزود: در کشور ما و بر اساس دین مبین اسلام نباید خرید و فروش‌ها با احکام و شرع مغایرت داشته باشد. از سوی دیگر در کشور کمونیستی که املاک تحت کنترل دولت باشد، زندگی نمی‌کنیم بلکه باید اینگونه قوانین به دلیل اجرا و منشأ قانونی به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد اما هنوز تمهیدات لازم برای قیمت‌گذاری مسکن اندیشیده نشده است.

 

وی با بیان اینکه به صورت عمومی برای قیمت‌گذاری مسکن تصمیم گرفته نشده است، گفت: نظارت و قیمت‌گذاری به صورت اخص از سوی کارشناسان دادگستری انجام می‌شود.

 

ریییس اتحادیه مشاوران املاک تهران افزود: کارشناسان دادگستری در زمان خرید و فروش و مشاوران املاک به صورت غیر مستقیم بر قیمت‌گذاری مسکن تأثیرگذار هستند اما نمی‌توان موجر و مستاجر و خریدار و فروشنده را به معامله با قیمت واحدی مجبور کرد.

 

عوامل دخیل در قیمت‌گذاری مسکن باید کنترل شوند

 

عقبایی گفت: حال که مصوبه‌ای برای قیمت‌گذاری مسکن از سوی دولت نداریم و مجلس نیز مصوبه‌ای تصویب نکرده است باید توجه داشت که عوامل دخیل در امر قیمت‌گذاری کنترل شوند.

 

وی با بیان اینکه مشاوران املاک برای خرید و فروش مشاوره می‌دهند و در قیمت‌گذاری و تنظیم معامله میان خریدار و فروشند ه تأثیرگذار هستند، گفت: مشاوران املاک نمی‌توانند برای خریدار و فروشنده تکلیف ایجاد کنند.

 

او ادامه داد: به طور قطع مشاوران املاک به عنوان اولین نفری هستند که از قیمت‌های کف بازار مسکن با خبر هستند اما نوع تقاضا و چگونگی مسکن از سوی مشاوران املاک نیز تأثیرگذار خواهد بود.

 

مشاوران املاک حق قیمت‌گذاری مسکن در منطقه‌ای خاص را ندارند

 

عقبایی با بیان اینکه مشاوران املاک حق قیمت‌گذاری مسکن در منطقه‌ای خاص را ندارند، اظهار کرد: بارها از سوی اتحادیه به مشاوران املاک توصیه شده بر اساس موازین تخصصی، معاملات را به سر انجام برسانند.

 

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران ضمن مخالفت با افزایش و جهش قیمت مسکن از سوی مشاوران املاک، تأکید کرد: تلاش می‌شود تا جای ممکن مشاوران املاک تنظیم‌کننده قیمت مسکن در محله‌های مختلف باشند اما قیمت‌ها را افزایش ندهند.

 

به گفته وی به نظر می‌رسد باید نقش دولت در این مسیر کمرنگ‌تر شود و بر اساس اصل 44 قانون اساسی نظارت بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

مطالب این صفحه را به اشتراک بگذارید

scroll back to top

خدمات درب و پنجره

  1. درخواست نصب
  2. درب و پنجره upvc
  3. تعویض درب و پنحره
برای درخواست نصب درب پنجره فرم زیر را پر کنید
درب و پنجره دو جداره upvc
تعویض درب و پنحره المینیوم به درب و پنجره Upvc با بهترین اجناس و یراق و پشتیابنی تضمینی
next
prev


تمامی حقوق این وب سایت برای شرکت پارس رایان صنعت محفوظ بوده و استفاده از تمامی مطالب و مقالات آن، تنها با لینک به مطلب و یا لینک به وب سایت سه جداره بلامانع است.

Copyright © 2012. All Rights Reserved.


لطفا مارا در گوگل محبوب کنید