سایت مرجع در و پنجره دو جداره ، پنجره یو پی وی سی ، پنجره آلمینیوم ، پروفیل یو پی وی سی، شیشه دو جداره، شیشه سه جداره، درب و پنجره upvc ، نما، ساختمان

سایت مرجع درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی، پروفیل پنجره upvc و پنجره آلومینیوم

سایت مرجع پنجره دوجداره upvc، پنجره upvc، پنجره یو پی وی سی، پنجره دو جداره، درب و پنجره دوجداره، درب و پنجره یو پی وی سی، ماهانه بیش از ده هزار بازدید دارد.

درب اتوماتیک

بانک موبایل شرکت های درب و پنجره

بانک ایمیل شرکت های درب و پنجره

اطلاعات نصاب درب و پنجره

تبلیغات در سایت صنف درب و پنجره

آخرین اخبار سایت

عضویت در خبرنامه سایت

با عضویت در خبرنامه وب سایت سه جداره از آخرین اخبار منتشر شده صنف درب و پنجره و ساختمان با خبر شوید

پنجره های دوجداره UPVC به دو گروه كلي تقسيم مي شوند:

 

1-   پنجره های UPVC کشویی

نحوه باز شدن پنجره های كشويي به وسيله حركت غلطك هایی می باشد که بر روي ريل تعبيه شده است که مي تواند به چپ و يا راست حركت كند. حد فاصل قسمت بازشو و قسمت ثابت پنجره نوار هاي مويي است كه به منظور جلوگيري از ايجاد استحكاك قرار داده شده است.

در پنجره هاي كشويی جنس این نوار که نوار آبندي نامیده میشود از نوار لاستيكي EPDM ،سیلیکون و یا TPE مي باشد.

اين پنجره ها قابليت ساخت در ابعاد مختلفي را دارد، لازم به ذکر است به دلیل اين كه بتوان لنگه متحرک را درفریم پنجره حرکت دهیم لنگه متحرك آن بر روي لنگه ثابت قرار گيرد، پس اين پنجره ها در دو لنگه مساوی ساخته مي شوند و اين مسئله تا حدودي در انتخاب عرض پنجره محدوديت ايجاد خواهد نمود.

 دسته بندی پنجره های دوجداره UPVC

-        پنجره هاي كشويي دو حالته يا فولكس واگني: این دسته از پنجره ها دو حالته نیز نامیده میشوند. استاندارد های بالا جهت جلوگیری از ورود هوا و گرد و غبار از ویژگی های منحصر پنجره های فولكس واگني باشد.

دسته بندی پنجره های دوجداره UPVC

-        پنجره های کشویی بالا رونده (لیفتینگ): این نوع پنجره ها که پنجره های آمریکایی هم نامیده میشوند جهت کاربری های خاص پیشنهاد می شود.

دسته بندی پنجره های دوجداره UPVC

2-   پنجره های UPVC لولاییو یا بازشو

اولویت انتخاب و پیشنهاد خرید پنجره دوجداره UPVC کلاس بازشو یا لنگه ای می باشد. عایق بندی این کلاس پنجره بدلیل مشخصات خاص پروفیل ها و استفاده از دو ردیف نوار عایق عالی در محل نصب شیشه دو و یا سه جداره با دو یا سه ردیف نوار آب بندی دیگر در محل قاب های UPVC بسیار مناسب تر از انواع کشویی می باشد.

این سیستم پنجره شامل یک قاب اصلی با اندازه دلخواه می باشد. لنگه بازشو حول یک محور در قاب خود حرکت می کند. امکان ساخت پنجره های تو در تو در این سیستم ممکن می باشد به نحوی که یک لنگه بازشو خود قاب اصلی یک بازشو دیگر باشد. اشکال خاص پنجره مانند پنجره های دوجداره گرد، زاویه دار و ... نیز با انواع اتصالات و یراق آلات دوجداره ممکن می باشد.

البته از محدودیت های این سیستم پنجره می توان به محدویت های ارتفاعی (فاصله تا سقف) و ارتفاع از کف اشاره نمود. این نقاط ضعف بدلیل نیاز لنگه بازشو پنجره دوجداره به چرخیدن حول محور خاص خود است که این امر موجب بر هم خوردن نظم پرده ها، ایجاد محدودیت ارتفاع از کف زمین و روی کابینت ها می شود.

یکی از راه حل های این مسئله انتخاب درست عرض لنگه بازشو متناسب با نیاز می باشد. استفاده از انواع کتیبه جهت ایجاد محلی ثابت در پنجره ، استفاده از انواع پنجره دو جداره دوحالته و استفاده از سیستم های کشویی فولکس واگنی به عنوان پاسخی برای حل این مسئله است.

 

-        بازشو لنگه ای پنجره تک حالته: ساده ترین نوع پنجره دوجداره UPVC بازشو لنگه ای پنجره تک حالتهمی باشد. در این سیستم یک طرف بازشو بعنوان محل دستگیره و قفل شو و طرف مقابل بعنوان محل نصب لولا ها در نظر گرفته می شود. البته نوع و برند دستگیره ها ، لولا ها ، چفت ها و سایر یراق آلات تک حالته بسته به انتخاب کارفرما می تواند متفاوت باشد.

دسته بندی پنجره های دوجداره UPVC

-        لنگه ای بازشو دو حالته: از امتیاز های قابل توجه این نوع پنجره تهویه هوا داخلی با کمترین سطح اشغال در محیط می باشد.این مدل پنجره دقیقا شبیه پنجره دو جداره تک حالته می باشد اما به کمک استفاده از یراق آلات خاص و دستگیره گردان دو حالته امکان بازشو ساده و بازشو از بالا را در زاویه ای محدود ممکن می سازد. در حالت بسته کامل این نوع پنجره بهترین عایق بندی را نسبت به مدل های ساده تک لنگه ای دارد.

دسته بندی پنجره های دوجداره UPVC

-        تک حالته سرویسی: کاربرد خاص این سیستم جهت تهویه هوا در سرویس های بهداشتی، سرویس های حمام، استخر ها، سونا و جکوزی می باشد. این نوع پنجره بصورت تک حالته و معمولا بازشو از بالا ساخته می شود.

حداکثرسایز در این مدل پنجره طول و عرض 60 سانتی متر می باشد. رنگ شیشه در این مدل معمولا از انواع رنگی ، برفی و یا مشجر می باشد که بصورت یک جداره از شیشه دوجداره می باشد.

اهرم هایی در یراق آلات این دسته از پنجره ها تعبیه شده است که اجازه بازشدن بیش از چند درجه را نمی دهند.

دسته بندی پنجره های دوجداره UPVC

مطالب این صفحه را به اشتراک بگذارید

scroll back to top


تمامی حقوق این وب سایت برای شرکت پارس رایان صنعت محفوظ بوده و استفاده از تمامی مطالب و مقالات آن، تنها با لینک به مطلب و یا لینک به وب سایت سه جداره بلامانع است.

Copyright © 2012. All Rights Reserved.


لطفا مارا در گوگل محبوب کنید